Motocykly Ardie se vyráběly v německém Norimberku v letech 1919 až 1958. První dvoutaktní motocykly o objemu 305 ccm měly kulaté a červené plynové nádrže, takže se jim přezdívalo „Minimaxy“ podle značky hasicích přístrojů. Později postavili dvoutakty 348cc. 1922 muž, který založil továrnu Ardie, Arno Dietrich, zemřel během zkušební jízdy.
V polovině dvacátých let přešli na motory JAP 347cc-990cc, mezi nimi i závodní modely 347, 498 a 990 V-2-ohv. Jezdci jako Georg Thumshirn, Darl Dobberkau a Gerd in der Elst byli s Ardie velmi úspěšní. V následujících letech bylo postaveno mnoho modelů s vlastními motory a motory Sachs, Sturmey-Archer, Bark a Kuchen 123, 173, 198 a 500 ccm.
Po 2. světové válce továrna stavěla motocykly s vlastními dvoudobými motory s příčným prouděním podle návrhu Dr. Noacka o objemu 124, 172, 194, 246 a 344 ccm. Větší motory byly dvouválcové paralelní dvoutakty. Některé z těchto motorů byly dodávány dalším výrobcům, včetně švédské továrny Monark. V posledních letech Ardie patřila do továrny Durkopp.
Tato kombinace Ardie RBU 505 je starší náhrada. Tato Ardie je vybavena karburátorem Bing a kompletním systémem osvětlení. Motocykl a postranní vozík jsou opravdovým poutačem pro všechny nadšence. Motorka jede dobře.